Jednoduchý, zdravý a chutný makovec bez mouky!

Ahoj všichni fitness maniaci! :)

Doufám, že jste si užili parádní Velikonoce a udělali si na ně pořádnou radost, ať už v podobě beránka, čokoládového zajíčka nebo třeba fitness mazance. :) Přiznám se, že jsem tenhle rok Velikonoce nijak zvlášť neprožívala, vzbudila jsem se zhruba v půl 10, dostala ještě rozespalá v posteli vyšupáno a tím pro mne celé Velikonoce asi skončily. :D Barevná vajíčka dojídáme ještě teď a výslužku jsme (naštěstí) žádnou neměli.
Víte ale, co přichází i spolu s Velikonoci? Teplé počasí, pohodička, možnost být venku a grilovat.. hýbat se a zkrátka dělat to, co nás baví V PŘÍRODĚ! A to je paráda, ne? A proto na počest toho parádního počasí, které nás (určitě!!) čeká, si dneska upečeme zdravý makovec, ve kterém nebude žádná mouka!
Parádní receptík, který chutná naprosto famózně mi ukázala moje kamarádka Zuzka, na kterou vám přikládám kontakt. :) Makovec chutná opravdu parádně a mně chutná ještě víc, než ten "normální"!


Na zdravý makovec bez mouky budeme potřebovat:

* 200g jemných vloček (já si je namlela ve smoothie makeru a udělala z nich mouku)
* 100g máku
* 300g bílého jogurtu
* 1 vejce
* 150ml mléka
* jablko
* 4 lžíce agávového sirupu/třtinový cukr
* 15g chia semínek a 20g jablečné vlákniny (nebo psyllia)/prášek do pečiva



Jestli jste si dobře všimli, místo prášku do pečiva budeme dneska používat chia semínka a jablečnou vlákninu. Otázka je proč. Zkoumala jsem tak složení prášku do pečiva a zjistila jsem, že krom nežádoucích éček obsahuje dokonce pšeničnou mouku, které se právě chceme vyvarovat! Jak tedy dosáhnout toho nadýchaného efektu i bez prášku? Nahradit pytlíček kypřidla (20g) stejným množstvím jablečné vlákniny, která nám dodá i potřebnou vlákninu a denní dávky chia semínek - 15g. Všechno vysvětleno a můžem se vrhnout na recept! :D

Troubu si zapneme na 180°C a vysteleme si dortovou formu pečícím papírem. Smícháme všechny ingredience dohromady, jablíčko si nastrouháme nahrubo a přidáme do směsi.



Dortovou formu pak vyplníme naší směsí a dáme na 25-30 minutek péct. Určitě ale makovec sledujte, je možné, že bude hotový klidně i po 20 minutkách. :)


No a to je všechno! Teď už zbývá jen nechat makovec vychladnout a pak si ho užívat s jogurtem a oříšky (jako já) anebo s čímkoliv jiným, co máte rádi! :) Jednoduché jako facka, ne?
Doplním ještě, že je nutné skladovat makovec v lednice, aby nám nezkysl. Pak to bude naprosto parádní a já vám garantuju, že se po něm jenom zapráší! :) Dobrou chuť! <3


Komentáře

  1. Nezkysne, protože se rychle sní. Paráda. :)

    OdpovědětVymazat
  2. vypadá chutně :) určitě zkusím,ale nedala bych na vrh ty vlašáky,jelikož je nejím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ňaaam, ty já zbožňuju!! :D A vlastně všechny oříšky, hmm.. jsem schopná sníst tuny celejch balení. :( :D

      Vymazat
  3. http://upiri-deniky-fans.blog.cz/1604/start-souteze

    OdpovědětVymazat
  4. http://upiri-deniky-fans.blog.cz/1604/1-kolo-souteze

    OdpovědětVymazat
  5. Byl výborný :) Přítel mi ho uvařil jako překvapení a lepší jsem neměla :))
    muj-svet.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda tak to mám radost, že chutnalo!! :) Přitel je teda šikulka.. takovýhle překvápka bych si taky nechala líbit.. zrovna dneska jsem vytvořila recept na cheesecake s jahodami, tak zase můžeš překvapit ty jeho, hihi! Kdyby se ti nechtělo péct, ráda upeču, rozjíždim teďka takový menší projektík s pečením na zakázku.. :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Vaši zpětnou vazbu! :)