Lehounký jahodový tvarohový dort bez přidaného tuku a mouky

Ahojky všichni!

Na Instagramu (@KateFit29) jsem nedávno získala prvních 100 sledujících, což je pro mne opravdu obrovský milník, protože když si představím, že se tolik lidí, co sdílí stejnou vášeň, sejde na jednom místě, nedokážu tomu ani uvěřit. Jsem hrozně šťastná, a protože nemůžu každého mého jednoho sledujícího obejmout a poděkovat mu, rozhodla jsem se, že každého alespoň potěším 1 setinou výborného nízkotučného dortu, který si může doma udělat. No a takhle vlastně vznikl tenhle jahodový tvarohový dort.
Je bez přidaného tuku a mouky a chutná naprosto božsky! Takže žádné dlouhé okecávání a pojďme se pustit do výroby téhle úžasné mňamky. :)


Na tenhle úžasný dortík budeme potřebovat:
Korpus:
* 1 hrnek mletých ovesných vloček
* 1 hrnek mletých mandlí
* 1 hrnek kefírového mléka
* 1 vajíčko
* přírodní sladidlo (javorový sirup)

Náplň:
* 4 odtučněné tvarohy
* přírodní sladidlo (javorový sirup)
* 2 balíčky Dr. Oetker Želatina do krémů
+ na pocákání a obarvení dortu jahody (klidně mražené)



Ještě než začneme, tak bych chtěla říct, že jsem se v obchodě snažila vybrat nějaký ztužovač nebo želatinu, které by nebyli plné chemie nebo cukru. Schválně se zkuste podívat, co taková čirá želatina obsahuje. Krom vepřové želatiny i cukru, v některých případech tvoří i více než 60% balíčku a to se mi zdálo příšerný, takže jsem sáhla zrovna po téhle želatině od doktora Oetkera, která byla určena na smetanové, máslové a tvarohové krémy. Obsahuje pouze vepřovou želatinu a jeden balíček vystačí zhruba na 500-600ml náplně, takže i když byla trochu dražší (pytlíček cca 20kč), tak jsem po ní skočila a nelitovala jsem. :) Důkladně bych vám ji nafotila, ale ještě před tím jsem ji stačila vyhodit, takže jsem ji aspoň teďka vytáhla z koše a narychlo vyfotila, abyste měli v obchodě jasno. Tak a teď můžeme jít na věc. :)


Tak, začneme tím, že si předehřejeme troubu na 180°C, vysteleme si dortovou formu (28cm) pečícím papírem. V misce smícháme všechny ingredience na korpus (popř. ještě přidáme pár lžiček přášku do pečiva bez lepku - aby šel korpus lépe z papíru), nalijeme těsto do formy a pečeme zhruba 10-20 minutek (hlídejte si to!). Dáme vychladit a mezitím si připravíme krém. V další míse si smícháme 4 tvarohy a osladíme je javorovým sirupem podle chuti. Protože jsou odtučněné, tak ho bude třeba trochu víc. Poté si vezmeme pár jahod (tak 15) a spolu s trochou javorového sirupu je rozmixujeme do lehkého jahodového pyré, jehož 3/4 přimícháme do náplně a zbylou 1/4 si necháme na ozdobení dortu. :) Jakmile máme hotový krém, připravíme si podle návodu želatinu, kterou pak smícháme s náplní.
Tak a teď přijdou manévry. Korpus si vyndáme z papíru a formy na dort. Papír, ve kterém jsme ho pekli, můžeme vyhodit. Z pečícího papíru si ustřihneme roli tak dlouhou, jako je obvod naší formy. Vystřiženou část pak omotáme kolem vnitřního okraje formy tak, aby když tam nalijeme krém, nezašpinil dortovou formu a lehce z něj pak sklouzl. Jakmile máme omotáno, sepneme kolíčkem oba konce papíru k sobě, aby se pak v lednici nemačkaly a dort mohl být opravdu kulatý. Vrátíme korpus dovniř a zalijeme ho krémem. Vůbec se nebojte, když se vám korpus trochu scvrkne, krém to krásně opraví za vás. :)
Jakmile máme vylito, vezmeme si zbytek jahodového pyré a nalijeme ho na krém. Špejlí se pak snažíme dělat různé zajímavé ornamenty a pak dáme chladit do lednice. :) Chlazení je opravdu expresní, dortík bude hotový už tak za 2 hodinky a potom můžeme užívat! :)




Dobrou chuť a nezapomeňte mě sledovat i na Instagramu (@KateFit29) pro várku dalších zdravých receptů! :) <3



Komentáře