Bezlepkové pohankové muffiny s rybízem pro Adri O.

Ahojky všichni fitness blázni!

Dneska konečně přišel ten den, kdy přicházím s bezlepkovým receptem. Ano, dneska to nebude o vločkách, tvarohu, chia semínkách ani javorovém sirupu, ale hlavně o pohankové mouce, kefíru a medu, aby si s námi mohli pochutnat i naši bezlepkoví přátelé! A dříve, než dnes začneme, dovolte mi říct (nebo spíš napsat) ještě pár slov k těm bezlepkovým přátelům...
Nedávno jsem postovala na svůj facebook další zdravý recept a vtom mi blikla zpráva. Ta zpráva byla od Adri O. (zdravím tě, jestli tohle čteš!! <3), se kterou jsme se před nějakou dobou bavily a - doufám, že můžu říct - byly jsme i dobré kamarádky. Psala mi o tom, jakou má radost z mojich receptů a jak si je doma předělává do bezlepkové verze, aby si na nich mohla taky pochutnat. Ani nevíte, jakou radost a energii mi takováhle zpráva od ní dala. Nedovedete si ani představit můj obličej a ten krásný vnitřní pocit po tom, co jsem si její zprávu dočetla. Ihned jsem jí odepsala a slíbila jsem jí, že speciálně pro ni vymyslím edici bezlepkových receptů. Cítila jsem se jako znovuzrozená. Moje recepty někomu dělaly radost, někdo je zkoušel, někdo si na nich pochutnával a dokonce celá rodina Oových, nedokázala jsem tomu uvěřit. Něco, co naplňovalo mě, co mě bavilo, se ostatním líbilo a to mi dalo nový impuls. Chci pro Vás všechny, kteří tohle čtete, vymýšlet ty nejlepší recepty na světě, chci Vám dělat radost a sladit Vám život a hrozně moc si přeju, abyste sem, na tenhle blog, chodili rádi a s pocitem, že si z něj odnesete nejenom nový recept, ale i dobrou náladu a pozitivní mysl. Chci tvořit prostor, který bude sloužit Vám, kde se budete moct odreagovat a kde zkrátka zapomenete na Vaše trápení nebo na něj naleznete odpověď.
A proto, Adri, tenhle recept patří jenom TOBĚ. S láskou a vděčností za tvoje krásná slova ti ho daruji, doufám, že ti udělá radost a že ti muffinky budou chutnat. 
Tak a můžeme jít na to. :)


Jinak, dnešní recept je focený v posteli, v pyžamu a tlustých ponožkách, protože mi není úplně dobře, takže si teďka dopřávám jídlo až v postýlce, hihi. PS taky tak milujete tlustý ponožky?!

Na 16 bezlepkových muffinků s rybízem budeme potřebovat:

* 2 hrnky pohankové mouky (kupovala jsem v Globusu v bezlepkové sekci, moc chválím!)
* 1 hrnek (nebo 100g pytlíček) mletých mandlí
* 1 nízkotučné kefírové mléko + 1/2 hrnku mléka/ rostlinného mléka/ vody
* 2 menší jablka 
* 1 vajíčko
* 2 lžíce medu (nejlépe od včelaře)
* 3 hrsti rybízu (používám mražený, můžete dát jakékoliv jiné ovoce :))
* špetka pečícího prášku bez lepku, skořice


Tak. Začneme tím, že si smícháme všechny suché ingredience dohromady, jablka si oloupeme a nastrouháme, přidáme do směsi. Přilijeme celé kefírové mléko, a protože pohanková mouka vsákne všechnu tekutinu, trošku naředíme vodou nebo mlékem (používala jsem ovesné). Přidáme vajíčko a roztopený med (dala jsem si na 30 vteřin do mikrovlnky). Dobře promícháme a jemně přisypeme rybíz. V tuhle chvíli je všechna lehká práce za námi a teď přijde to nejhorší - lití do košíčků. :D


Radím vám dobře, troubu si na 180°C předehřejte až v půlce plnění, abyste zbytečně neplýtvali energiemi, mně samotné přemisťování těsta do košíčků zabralo neuvěřitelných 12 minut. :D
Jakmile máme naplněno, vítězoslavně si zatleskáme a můžeme šoupnout muffinky do trouby - na 20 minutek. Já je ještě dozdobila 3 kousky rybízu navrch. 



Výborné jsou muffinky i s kakaem, zkoušela jsem to, protože mi na druhou várku vyšly 4, tak jsem si říkala, že je něčím obzvláštním a chutnaj mi snad víc, než ty bílé! :) Jakmile máme hotovo, necháme vychladnout a potom už jenom užíváme! :)



PS bazalka je nahoře proto, že se mi nechtělo chodit do mrazu na zahradu pro meduňku :D

Mějte se všichni moc krásně, dejte vědět, jestli zkusíte, popř. jaké ingredience máte rádi, abych Vám třeba taky mohla nějaký ten receptík darovat. :)
Mám Vás všecky moc ráda,
Vaše KateFit29!