Tvarohové taštičky se Šmakounem ♥

Tvarohový a pudinkový šáteček byly mým snad nejoblíbenějším sladkým pečivem (když pominu koblížky s nugetou a skořicové pletence) pár let (a hlavně kil) zpátky...

To jemné těsto, ta sladká náplň... hmmm... a taky ty tuny cukru a tuku, to bylo něco! 

Poslední dobou mě přepadají tendence zkoušet něco nového a předělávat nezdravé recepty na zdravé, a tak mě napadlo, že zkusím vyrobit zdravější verzi šátečků. Doma jsem našla parádní vykrajovátko na pirohy, a tak jsem vytvořila spíše plněné taštičky než šátečky.

Už delší dobu jsem měla v hledáčku Šmakouna, protože jsem ho vídala dost často na Instagramu. Český výrobek, který byl i bez cukru sladký a sliboval spoustu bílkovin a skoro žádné tuky? Zní to jako sen, že? No a tak jsem se ho rozhodla podrobit zkoušce!

Moje nejmilejší maminka mi jednoho dne přinesla hned 2 balení - jedno s brusinkou a goji a druhé s meruňkami. První zmíněný jsem ještě nezkoušela, takže jsem dost zvědavá, zato druhá varianta s meruňkami byla otestována hned a najdete ji v dnešním receptu!

Chtěli byste recenzi Šmakounů? A jaké s ním máte zkušenosti? Dejte vědět dolů do komentářů!


Na 32 tvarohových taštiček (cca 2 plechy) budeme potřebovat:

TĚSTO:

* 3 hrnky špaldové mouky (můžete zkusit 1:1 hladkou a celozrnnou, popř. jen hladkou)
* 1 balení meruňkového Šmakouna (200 g)
* 3/4 hrnku vody
* sladidlo (těsto bude pouze jemně nasládlé)

NÁPLŇ:

* 1 polotučný tvaroh
* 1 vanilkový puding
* 2 lžíce mléka
* sladidlo (používám stévii)

NA POTŘENÍ:

* 1 vejce


Postup:

1. Začneme přípravou těsta. Válečky Šmakouna nakrájíme na malé kousky a přesuneme je do mísy. Zalijeme 3/4 hrnku vody a tyčovým mixérem rozmixujeme na hladký krém bez hrudek.



2. Do Šmakounového krému nyní můžeme přidat sladidlo a 3 hrnky mouky. Vypracujeme kompaktní, nelepivé těsto, které pak necháme asi 30 minut v chladu odpočívat.


3. Mezitím si nachystáme tvarohovou náplň. Tvaroh si rozmícháme se 2 lžícemi mléka v jemný krém, který dosladíme sladidlem dle chuti, a nakonec přimícháme vanilkový puding.


4. Těsto pak chvíli zpracujeme rukama a rozdělíme na 2 půlky. Na pomoučeném vále (nebo silikonové podložce bez mouky) z něj potom vyválíme tenounkou placku a opatrně vykrájíme kolečka. Do každého kolečka pak dáme lžičku tvarohové náplně a pomocí "pirohovače" vytvoříme kapsičku. Vnitřní okraje těsta, které budeme přehýbat k sobě, doporučuji kolem dokola lehce namočit. Těsto tak u sebe bude lépe držet.



5. Hotové taštičky skládáme na pečicím papírem vyložené plechy, pomažeme vajíčkem a pečeme asi 18 minut na 180°C dozlatova.



6. Upečené šátečky podáváme s jogurtem, ořechovým máslíčkem a čokoládou s kousky oříšků, nebo jen tak. :) Přeji dobrou chuť a budu se těšit na vše výtvory! 




Krásné léto. ♥


Komentáře