Fit čokoládové košíčky s oříšky

Krásný podzimní večer!

Nebo že by spíš zimní? :) Přijde mi, že si počasí s námi hraje, jak se mu zlíbí... a že se pomaličku polehoučku blíží zima...

Zima je moje oblíbené roční období i přesto, že neustále klepu kosu a je skoro pořád tma (ať žije vstávání v 5.45 a chození domů po 17. hodině :)). Tyhle věci ale nejsou to jediné, co se mi vybaví, když se řekne ono slovo na Z. 

Hned dál totiž vidím všechny dokonalé sněhové vločky, které se pomalu snáší z nebe, cítím všechnu tu sladkou vůni cukroví, trdla a vaječného koňaku.. a mám dost často hřejivý pocit u srdce, když vidím, jak si lidé kolem mě pomáhají a jak jsou na sebe hodní.

No a dnešní recept je vlastně další věc, co mě hřeje u srdce. Křupavé kakaové košíčky s kakaovou náplní, ovoněné oříšky...? To je takový můj malý zimní sen, na který se domů těším pokaždé, když v něm zrovna nejsem. Tak se pojďte zasnít se mnou a upečte tyhle voňavé krasavce taky.

Slibuji, že nebudete litovat...



Na 10 košíčků budeme potřebovat:

Těsto:

* 180 g mletých ovesných vloček
* 1 vejce
* 1/2 bílého jogurtu (=75 g)
* trochu vody
* stévii a kakao

Náplň:

* 1 polotučný tvaroh (250 g)
* 1 kakaový pudink
* 250 ml mléka
* stévii a kakao

Posyp:

* oříšky dle chuti (mandle, kešu, arašídy, pistácie)
* müsli srdíčka
* drobné ovoce

Postup:

1. V míse si smícháme suché ingredience na těsto - ovesnou mouku se stévií a kakaem. Přidáme 1/2 bílého jogurtu, vejce a zhruba 1 lžíci vody. Vodu přidáváme postupně. Kdyby bylo těsto suché, přidáme jí více. Spojíme v pevné, lepivé těsto.


2. Troubu si předehřejeme na 180°C. Těsto si rozdělíme na 10 kousků, které pak postupně vmačkáme do silikonových formiček. Pro lepší práci s těstem je vhodné si namočit ruce. S jinými druhy formiček na muffiny zkušenost nemám a radši bych to ani nezkoušela. Košíčky pak pečeme 15 minut.

3. Jakmile se košíčky dopečou, vrhneme se na přípravu krému. Ve 250 ml mléka si rozmícháme 1 kakaový pudink, který přivedeme k varu a vymícháme do husté konzistence. Do pudinku pak přidáme tvaroh, stévii a kakao a dobře promícháme. Ještě teplým krémem pak plníme teplé košíčky.



4. Po vychladnutí košíčky odzdobíme - já zvolila müsli srdíčka, oříšky a náš letní rybíz. No a můžeme podávat! Nejlépe chutnají košíčky pěkně vychlazené. :)






Komentáře

  1. Dobrý den.
    Recept i obrázek vypadají báječně.
    Určitě vyzkouším. A navíc děkuji za doprovodné povídání.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Vaši zpětnou vazbu! :)