Ranní podzimní koláč ♥

Krásné listopadové sobotní ráno! 

Doufám, že jste se všichni krásně vyspali, že jste vstali s úsměvem na tváři a pocitem, že se dneska nemusíte vůbec stresovat a čeká vás krásný den (takhle by to mělo být každý den, ale všichni víme, že se to ne úplně vždy daří)! :)
Dovolte mi vám ale nejdřív napsat takovou kratší historku z mojeho života, která právě s tímhle recepisem souvisí. :D
Ještě když jsme bývávali v Praze, měla jsem školu od baráku zrhuba 15-20 minut chůzí, no a nebyla bych to já, kdybych toho řádně nevyužila. :D Nutno říci, že nejsem úplně morning person, takže jsem velmi často vstávala mezi 7.05-7.15. Dovedete si představit, co za pohromu muselo následovat pak, byla jsem každý ráno jako tornádo, vystresovaná, že nestihnu včas dojít do školy, kde jsem musela být max. v 7.55 (jinak pozdní příchod!). Ono jako ranní hygiena, oblíknutí, ustlání postele, snídaně a dělání svačiny se zdá jako banalitka, kterou člověk zvládne tak za 15-20 minutek. No, u mě to tak nikdy nebylo, přišlo mi, že než jsem se z postele dostala do kuchyně, uběhlo skoro 10 minut a pak už to jelo. :) Na bus, kterej měl jet v 7.34, jsem se vypravovala až po 7.40, protože jsem věděla, že prostě pojede pozdě, a že tam kvůli tomu nebudu zbytečně čekat a místo toho si udělám sváču. Musim vám říct, že mi to takhle fakt vycházelo, jenom ten stres, že nic nestíhám, nebyl nic moc. :D No a pak jsme se přestěhovali.
Vstávat v 6, odjíždět v 7. To se zdá taky v pohodě, čistá hodinka času. No jo, jenže kdo vážně vstane přesně v 6 a každé ráno? Já opravdu ne. :D Takže vstávám zhruba v 6.15, než se dostanu do kuchyně, tak je 6.20 (ráno ten čas ubíhá fakt divně, za 5 minut stihnu sejít jenom schody, chápete to?). Rozespalá stojim v kuchyni, nevim, co se děje, světlo mě bodá do očí a teď honem nějakou snídani. Většinou u mě v těhle studenejch ránech vyhrává horké zlato - ovesná kaše, kterou připravuji tak 5-10 minutek (všechny suroviny jenom zaliju vařící vodou, nakrájím banán a přidám kostičku 80% čokošky :)), pak chvilku papám, no a pak mám na udělání sváči a ranní hygienu tak 15 minut, což pro mě neni úplně vyhovující, takže jsem dostala nápad! "Co kdybych si v neděli udělala ranní koláč, kterej budu mít připravenej na celej tejden na snídani a ušetřila tak čas?!" řekla jsem si a dala jsem se do pečení. Musim vám říct, že si to snad nechám patentovat, protože tohle bylo snad to nejchytřejší, co mě kdy napadlo, haha. :D Každý ráno takhle teď jen přijdu do ledničky (ale můžete ho nechat klidně i venku!), ukrojim si pořádnej kusanec (kterej je výbornej třeba namazanej tvarohem!) a za 5 minut už sklízim talířek do myčky a vrhám se na sváču. Dělám to takhle už dýl, takže recept je ozkoušenej a nebyla bych to já, kdybych do něho nepromítla tu svou "podzimní náladu", takže dneska opět s mrkvičkou a jablkem. :)
Moc děkuju, že jste to dočetli až sem, no a teďka už je čas, vrhnout se přímo na recept! :)

Koláč jsem nakonec stylizovala do podoby dezertu, kterým byste určitě překvapili každou návštěvu, jinak ho můžete normálně udělat v dortovce. :)

Ingredience, které budeme na tento šťavnatý ranní koláček potřebovat:

* 1 1/2 hrnku pomletých ovesných vloček
* 1 hrnek kokosu
* 2 menší jablka
* 1 mrkev
* 1 plnotučný tvaroh (někde ten tuk musíme nahnat!!) nebo 250g bílého jogurtu (nízkotučná verze)
* pokud je třeba - 1/2 hrnku mléka
* 2 vařečky (nebo lžíce) chia semínek
* 1 lžíce medu
* hrst rozinek (které jsem musela udat, protože se nám tu zase z těch oříškových směsí hromadí :D) nebo klidně vlašských oříšků, brusinek :)


Jako vždy, začneme asi tím, že si předehřejeme troubu na 180°C. :) Potom si vyndáme z ledničky máslo, kterým budeme potírat vnitřek dortové formy (aby okraje koláče byly takové jemnější a nebyly suché, ale klidně můžete použít papír na pečení, já si papírem vystelu jenom dno). V misce smícháme suché ingredience.


Potom si nastrouháme mrkvičku najemno, jablka nahrubo a přidáme do směsi spolu s ostatními surovinami, mléko přilejeme v případě, že nám na dně misky zbývají vločky. Měla by nám vzniknout taková lepivější, oranžová hmota (která se dá dobře ujídat!). :)


Potom ji už jenom přemístíme do pečícím papírem vystlané (dno) a máslem vymazané formy (okraje) a pečeme na 60 minutek. :)



No a po vychladnutí už zbývá jenom jedno - ochutnat. Doufám, že se vašim chuťovým pohárku zalíbí tenhle koláč tak, jako mým. :) Koláč si můžete krájet jako normální dort nebo ho můžete upéct v pekáčku, nakrájet ho na kostky a ty pak podávat návštěvě. Myslim si, že v obou případech bude chutnat i vypadat výborně. :)



Dobrou chuť a krásný zasněžený víkend plný odpočinku
vám přeje vaše


Komentáře