Cuketové brownies ♥

Nejkrásnější a nejúspěšnější pondělí, přátelé! ♥

Je tady první podzimní týden, který bude jistě plný úspěchu, radosti a dobré nálady! Jak by taky ne, když je už ve čtvrtek volno, že? Chichi.

Abych vám řekla pravdu, tak můj dnešní den začal docela zajímavě. :D Ráno (ačkoliv to podle tmy nevypadalo jako ráno) mě svými svěžími tóny probudil podzimní deštík, který hrál na moje střešní okno libozvučnou operu Matky přírody. Jasně, na tom by nebylo nic zajímavýho až do tý doby, než jsme měli odcházet (podotýkám, že jsme vyjížděli s asi 10 minutovým zpožděním). Jakmile jsme otevřeli dveře, tak jsme zjistili, že ten příjemnej, romantickej deštík je vlastně "liják jako kráva", přes kterej skoro nebylo ani vidět, no a tak nás pondělí přivítalo (ne)příjemnou ranní sprškou, která na silnicích páchala kalamity a upřímně jsem měla celou cestu do školy pocit, jako by nás chtěla nějaká podzimní síla smést ze silnice. :D Naštěstí jsme ale dorazili všichni v pořádku, a tak mohl začít krásný další den. :) A jaký byl ten váš?

Můj byl naprosto famózní, protože jsem šla po škole KONEČNĚ cvičit, no a řeknu vám, že moje pocity PO cvičení byly naprosto strhující. Miluju ten pocit, kdy odcházím po super workoutu s tim, že miluju celej svět a že je na něm vlastně strašně krásně. Kvůli tomuhle se prostě vyplatí cvičit, i když to neni vždycky jednoduchý, ale rozhodně je to věc, která vás posune neskutečně dál - jak po fyzické, tak ale i psychické stránce. ♥ Takže rozhodně nepřestávejte a jestli jste ještě nezačali, tak začněte HNED, protože jakákoliv cesta začíná prvním malým krůčkem.


A přece je tady krásně. :) Takhle vypadá krajina po dešti. ♥

No a kromě mé příhody s upršeným pondělím mám pro vás ještě jednu zprávu - rozhodla jsem se začít péct zdravé dobroty NA ZAKÁZKU! Tadá! Můj letní projekt je tímto odhalen a já se moc těším, že vás už teď můžu přivítat na NOVÉ STRÁNCE, kde si budete moct objednat nějakého fitness krasavce na vaši rodinnou oslavu, párty nebo jinou slavnost. ♥ Budu moc ráda, když se podíváte a když mi dáte vědět, co byste třeba zlepšili nebo změnili. U všech dortů dbám na to, aby byly bez pšeničné mouky, ztužených tuků, rafinovaného cukru a byly plné bílkovin a ovoce.

No a to by bylo pro dnešní čtení všechno a teď se můžeme vrhnout na samotný cuketový recept! :) Jestliže milujete málo sladké, hutné a chuťově poměrně výrazné dezerty, tohle cuketové brownies vás prostě nezklame. Já jsem ho ještě vylepšila 2 odměrkami neochuceného proteinu, abych mu přidala na bílkovinách a dávám si ho teď po cvičení. Tohle brownies vás zasytí na dlouhou dobu a přitom nezaplácne, takže mu určitě dejte šanci! ♥

Na 1 menší plech cuketového brownies budeme potřebovat:

Na těsto:

* 1 a 1/2 hrnku mletých ovesných vloček
* 1 hrnek celozrnné mouky (špaldové)
* 1/2 hrnku kokosu
* 3 lžíce kakaa
* 2 lžičky kypřícího prášku do perníku
* 2 odměrky neochuceného proteinu (nemusí být)
* 2 vajíčka (odděleně)
* 1 cuketu nastrouhanou najemno
* 1/2 polotučného tvarohu
* 1/2 hrnku mléka
* 2 lžíce medu

Na vršek:

* 1 hrst nasekaných mandlí
* 1 lžičku medu, skořici
* 1 hrst bobulovitého ovoce
* ovesné vločky, dýňová a chia semínka, kokos


Vejce si rozdělíme na žloutky a bílky do 2 misek. Do každé pak přidáme lžíci medu a z bílků vyšleháme tuhý sníh. Ze žloutků vyšleháme světlou, jemnou pěnu.

V další míse si pak smícháme všechny suché ingredience na těsto - vločky, celozrnnou mouku, kokos, kakao, kypřící prášek do perníku a protein.


Suché ingredience dobře promícháme a přidáme k nim najemno nastrouhanou cuketu, 1/2 hrnku mléka, 1/2 tvarohu a žloutkovou pěnu. Nakonec po kouskách přimícháme i sníh. Vznikne nám jemné, tekuté těsto, které pak vylijeme buď do pečicím papírem vystlané formy, anebo do formy silikonové (kterou si nemůžu vynachválit :)).



Nyní je čas vrhnout se na medové mandličky. V plechovém hrnečku si rozehřejeme lžičku medu a dáme na ni opražit hrst nasekaných mandlí. Zasypeme skořicí a opékáme do té doby, než se začne med mírně přichytávat. Vytvoří se nám lepkavá mandlová směs, kterou prsty opatrně (bude pěkně horká, pozor) rozmělníme na vršek brownies.



Do menší mističky si pak dáme mražené lesní plody, které krátce prohřejeme v mikrovlnce tak, aby pustily šťávu a nalijeme je na brownies.


No a nyní už jen zbývá předehřát troubu na 180°C a buchtičku dozdobit. Já nahoru nasekám ještě dýňová semínka, přidám chia, ovesné vločky a kokos a dám péct zakryté aluminiovou folií na 40 minut, aby se lesní plody nepřipálily. Po 40 minutách folii sundám a nechám dopéct na 20 minutek. :)




No a to by byl celý dnešní recept hotový! :) Brownies je díky cuketě vláčné a tak trošku žvýkací, což by mohli ocenit ti, kteří mají citlivé zuby nebo mají prostě rádi dezerty na styl "fudge". Já musím říct, že mě brownies moc zaujalo, a že mě kombinace cukety v dezertu opět nezklamala! Doufám, že vyzkoušíte a budete spokojení. ♥



Krásný večer a parádní vstup do nového týdne,
s láskou vaše KateFit29. ♥

Komentáře