Odlehčený Caesar salát pro Káju Ř.

Ahojky všichni!

Přeji vám tu nejpohodovější a nejslunečnější neděli... vypadá to, že léto už je konečně tady, a že jaro asi tenhle rok úplně přeskočíme, protože 24°C v dubnu?! Můžu vám říct, že už teďka je to pro mě docela záhul... ať jdu kamkoliv, je mi děsný vedro, strašně se potim, vypiju za den tak 3 litry vody a tím pádem jdu na záchod alespoň tak 3568x za den. Jsem fakt upřímně zvědavá, co budu dělat v červnu nebo červenci a ještě zvědavější, co v Římě, kam o prázdninách s přítelem poletíme. :D  Na druhou stranu se ale stejně moc těším, protože zažijem něco novýho, poznáme město Římanů a kolíbku antiky a ochutnáme snad všechny druhy pizz a zmrzlin na světě (to pak budu teda vypadat, haha :D). :)
Jinak dneska si ukážeme recept na odlehčený Caesar salát (když už teda jedem v tom italském duchu :)). Tenhle recepis bych chtěla slavnostně věnovat (představte si famfárky) mojí nejlepší kamarádce Káje, která nemá ráda snad všechnu zeleninu na světě - kromě ledového salátu a ředkviček (promiň, jestli jsem na něco zapomněla!!). Ředkvičky nejím, a tak bylo mnohem jednodušší vymyslet něco s ledovym salátem... chvilku jsem hledala v paměti, co by Káje asi tak mohlo chutnat a pak mě to napadlo!
Když už si Kája v italský restauraci nedá pizzu nebo těstoviny, dá si Caesar salát. No jo, jenomže tam je ta supertučná ančovičková zálivka a smažený krutony z bílý pšeničný mouky, napadlo mě. A tak jsem začala vymejšlet různý kombinace a náhražky, až vznikl tento recept.
Říkám vám, že po tom, co jsem si tohohle Caesara udělala poprvé, jsem se zapřísáhla, že už si ho v žádné restauraci nikdy nedám, protože je (alespoň pro moje chuťové buňky) naprosto bezkonkurenční. Není v něm žádná majolka, žádná bílá mouka, jenom kvalitní suroviny a zasytí vás na superdlouhou dobu!
Přiznám se dobrovolně, že mi s parmazánem vždycky trošku ujede ruka (ups), takže gramáž je taková orientační... jestli přidáte 30g nebo 50, who cares... tohle není analytická chemie, abychom museli počítat s váhou přesnou na 4 desetinný místa (zdravím všechny studenty gymnázií po ČR a všechny středoškoláky chemickejch průmek :D). No, ale dost okecávání a jdeme na to!


Na 2 porce budeme potřebovat:

* 2 kuřecí prsa (kus 150-200g)
* 3/4 hlávky ledového salátu
* 2 vajíčka
* 50g parmazánu
* 1 cottage
* 1 kelímek bílého jogurtu
* sůl, pepř, sušený česnek
* 4 slabé plátky žitno-pšeničného nebo celozrnného chleba


Začneme tím, že si dáme vařit vajíčka - vkládáme je do vroucí osolené vody a vaříme 10 minut.
Poté si uděláme zálivku na salát. V mističce si smícháme bílý jogurt, k němu přidáme sůl a pepř dle chuti, sušený česnek a 50g nastrouhaného parmazánu.


Dále si natrháme ledový salát. Nemusí se jednat o precizní kousky, ať trháním nestrávíme mládí, pokud byste chtěli dosáhnout rychlejšího výkonu, stačí si představit obličej pana Babiše nebo pana prezidenta a půjde to samo (upsík)!
K salátovým kouskům už jen přidáme jogurtovou zálivku a 1 cottage, dobře promícháme a popř. ještě dosolíme a dopepříme. 


Jako další si uděláme másko. To z obou stran opepřím a osolím a pak opeču na grilovací pánvi s troškou řepkového oleje. Jakmile máme hotovo, přendáme ho na připravený talířek a necháme chvíli stát (pustí šťávu).


Na pánvičku po grilovaném mase pak hodíme chléb nakrájený na kostičky a pražíme krutonky. :) Než se nám dodělají, oloupeme vejce a nakrájíme je na čtvrtinky.


Jakmile jsou krutonky křupavé, máme hotovo. Poté už jen stačí nandat do talířů salát, položit na něj nakrájená kuřecí prsíčka, přidat vajíčko a poté už jen celé dílo posypat krutonky či hoblinkami parmazánu.
Výborné, výživné a přitom tak jednoduché!! :)


Doufám, že salátek vyzkoušíte, že Vám bude chutnat, a že mi dáte vědět! 
Mějte se moc krásně,
mám vás ráda


Komentáře