Jablečná ovesná kaše se skořicí ♥

Ahojky všichni fitnessáci! ♥

Doufám, že se vám daří skvěle, že máte skvělou náladu, a že máte dneska nějaké skvělé plány, které bude radost realizovat! V případě, že přece jenom ne, tak nezoufejte, vzpomeňte si, že je krásná slunečná (když zrovna neprší) neděle, a že jste dnes ráno dostali další šanci prožít další skvělý den podle vašich představ. Jestli se dneska najde nějaká činnost, kterou byste chtěli dělat, nebo místo, kde byste chtěli být, tak si za nimi jděte, nenechte se ničím zastavit a prožijte tenhle den přesně tak, jak jste si představovali... a je jedno, jestli ho chcete strávit v kině, letem v balónu nebo nicneděláním doma. It's good to be alive, takže ze svého volného dne vyždímejte maximum a užijte si ho, jak je libo! ♥
No a tohohle předsevzetí jsem se držela i já dneska ráno. Měla jsem hrozný hlad a hroznou chuť na něco pořádného. Ne tvaroh s ovocem, který si dělám skoro každý den, když vstávám do školy, ale něco, s čím si sice dám více práce, ale bude stát za to. A tak, i když se mi nechtělo stát ráno půlhodinku u plotny, jsem si stejně našla čas na to, udělat tuhle výtečnou domácí ovesnou kaši s jablky a skořicí. Řeknu vám, že po těch všech busy ránech, při kterých jsem si místo téhle poctivé kaše zalila vločky jenom vařicí vodou, mi tohle přišlo hrozně k chuti, nebo teda spíš takhle... tý kaše jsem se prostě nemohla nabažit!!! Takže jestli po ránu hledáte něco vydatnýho a teplýho do bříška... tahle kaše vás prostě nezklame, to vám garantuju!! Díky obsahu betaglukanů v ovesných vločkách podpoříte váš imutní systém a udržíte si optimální hladinu cukru v krvi, jablko vám pomůže se zažíváním a skořice (která má plno blahodárných účinků na lidské tělo!) zafunguje jako bohatý zdroj antioxidantů s protizánětlivým účinkem. Pozor si však dávejte na to, jaký druh skořice konzumujete, na trhu můžeme najít buď skořici ceylonskou nebo Cassia. Ceylonská je považována za tělu prospěšnou a kvalitní, kdežto Cassia méně, navíc obsahuje větsí koncentraci kumarinu, který může být i za zdraví škodlivý.



Na tuhle úžasnou, krémovou kaši s jablky budeme potřebovat:

* 40g ovesných vloček
* 1 hrnek vody, 1/2 hrnku mléka
* 1 jablko, nastrouhané
* 1 fík
* skořici a proteinový prášek na poprášení

Postup je více než jednoduchý. V menším kastrůlku přivedeme k varu 1/2 hrnku vody a 1/2 hrnku mléka, přidáme vločky a stáhneme plotýnku na vyšší střední ohřev. Směs občas promícháme a mezitím si nastrouháme jablko nahrubo. Jakmile se nám z kaše vyvaří větší část tekutiny, přidáme druhou 1/2 hrnku vody spolu s nastrouhaným jablkem. Pak už jen kaši za stálého míchání vyvaříme do požadované konzistence. Při podávání můžeme poprášit skořicí a proteinem, já nahoru rozkrájim ještě 1 sušený fík, který kaši dodá na přirozené sladkosti a krásně ji dozdobí. :) Fík můžeme klidně nahradit 2 datlemi nebo rozinkami, brusinkami či jiným sušeným ovocem dle chuti. :) ♥
Uvedené ingredience jsou na 1 porci, ale i tak jsem dneska hostila ještě druhého strávníka, se kterým jsme se i z jedné kaše dobře najedli. :D




Doufám, že kaši vyzkoušíte, že dáte vědět a hlavně, že strávíte dnešní den tak, jak si jen budete přát. :) 

Mějte se moc krásně,
vaše


Komentáře