Tvarohový (mini) mazanec

Ahojky všichni!

Víte, jak jsem minule psala o tom, jak cejtim, že přichází to jaro a jak už je krásný počasí? No, tak hned další den jsem se do školy vypravila hezky nalehko v tílku a vzdušnejch kalhotách a kdybyste viděli, jak jsem promrzla! Chytře jsem si přes sebe ještě přehodila křivák, aby se neřeklo, že nemám nic kolem ramen... to mi ale bylo houby platný, protože když zafoukalo, neměla jsem nic ke krku, a tak jsem si hrála na želvu a kvůli větru radši předstírala, že žádnej nemám... ufff, tak snad už bude líp!
Dneska si ukážeme superrychlý recept, který se týká Velikonoc. Ať už tenhle svátek milujete nebo moc nemusíte (jako já!), mazanec k němu prostě neodmyslitelně patří, a i když letos doma nemáme žádnou výzdobu (což mě ale štve!), tak jsem se rozhodla, že do něj prostě půjdu, a že pro vás udělám zdravější a odlehčenější verzi, kde nebude žádný kynutý těsto ani máslo. No a povedlo se! Třikrát hurá...
Takže jestli taky ujíždíte na téhle lehounké dobrotě a přece jenom si nechcete úplně kazit linii a i tak si mlsnout, tak pojďme hurá na něj! :)
PS snažila jsem se ho krásně vyfotit v krásnym velikonočnim prostředí, ale protože doma nemáme žádnou výzdobu, musela jsem si vystačit pouze s vázou povadlýho zlatýho deště ze zahrady. :D



Na 1 minibochánek budeme potřebovat:

* 125g mletých ovesných vloček
* 125g špaldové mouky
* 1 vaničku nízkotučného tvarohu
* 5 lžic mléka
* 2 lžíce javorového sirupu (mazanec bude jen přirozeně nasládlý)
* 1 vajíčko + na potření
* hrst rozinek
* hrst (30g) mandlí
* 3/4 prášku do pečiva
+ pokud se nechcete vzdát rumové chuti, můžete přidat rumovou esenci :)


Postup je velmi jednoduchý. 
Nejdříve si předehřejeme troubu na 200°C a připravíme si 2 mističky - do jedné nasypeme rozinky, do druhé mandle. Ty pak zalijeme vařicí vodou tak, aby byly obě ingredience ponořené a necháme je "louhovat" asi 10 minutek.


Mezitím si ve větší míse rozmícháme tvaroh s 5 lžícemi mléka a vajíčkem v jemný krém, který dosladíme javorovým sirupem. Do něj pak přisypeme namleté ovesné vločky, špaldovou mouku, kypřící prášek a přidáme rozinky. Z mandlí sundáme hnědou slupku a nasekáme. První polovinu přidáme do těsta, druhou schováme na posypání. Celou směs dobře promícháme v mokřejší těstíčko.


Nyní je čas vytvarovat bochánek a následně ho přemístit na pečicí papír. 
Mazanec pomažeme vajíčkem, posypeme zbylými mandlemi a dáme péct. Po 10 minutkách na 200°C snížíme teplotu na 160°C a pečeme ještě zhruba 12 minutek. Mazanec teď bude krásně zlatavý, ale vevnitř nedopečený, proto ho vytáhneme ven a lehce ho obalíme hliníkovou fólií, aby se propekl i zevnitř, ale zároveň se nespálil. Takto přikrytý už pečeme jen 18-20 minut. Po vyndání provedeme špejlový test a v případě, že se těsto na špejli lepí, vrátíme ho ve fólii zpět a pečeme dle potřeby (to by se ale stát nemělo :)). 


Jednoduché a přitom tak dobré, co říkáte?! :) Já doufám, že recept vyzkoušíte a dáte vědět, jak dopadl. Pro standardní velikost doporučuji množství surovin zdvojnásobit, tohohle prcka jsme totiž snědli za 1 jediný den. :)


Holky moje, mějte se moc krásně, užijte si Velikonoce a volno, odpočiňte si, naberte nové síly a doufám, že vás ti vaši chlapi budou šetřit! :) Takže hlavu nahoru, pomlázkám zdar a hold to nějak dáme!!
Mám vás moc ráda
vaše

Komentáře