Víkendový trip: Český Krumlov ♥

Je pondělí večer, sedím ve svém měkkoučkém županu u počítače a vzpomínám.

Na to, že zítra vstávám v 5.30 a nejsem ještě ani vykoupaná, tak jsem celkem v pohodě.

Vzpomínám totiž na úžasnej víkend, kterej jsme s přítelem strávili v Českém Krumlově. ♥ Ve městě, který si moje srdce natolik získalo, že bych ho chtěla dneska představit i vám. 

S sebou jsem si zrcadlovku bohužel nebrala, protože jsem si říkala, že když si jedeme užít jeden druhého, nebudou pěkný fotky tak podstatný jako to, že jsme spolu... A tak jsem nafotila alespoň pár fotek na mobil! :)


Příběh našeho výletu se začal psát asi na konci ledna nebo začátku února, když jsem se začala rozmýšlet, čím Drahého obdaruju. Narozeniny měl až v půlce března, takže jsem měla celkem čas (a snad poprvé dárek nesháněla všude možně na poslední chvíli, jupííí). :) Usmyslela jsem si, že jsme spolu dlouho nikde nebyli, a že je čas se zase někam vydat.

S přítelem cestování milujeme. Za poslední 2 roky jsme spolu byli už v Německu, Rakousku, Slovensku, Itálii, Maďarsku a rádi bychom ještě dál. V červenci nás i s partou úžasných přátel ze Severu čeká trip do Barcelony (vás stopro vezmu s sebou), kam se neskutečně těším.

No a to byl vlastně taky důvod, proč jsem zavrhla kupování jakejchkoli letenek. I kdybych je sehnala levně, museli bychom si sehnat nějaké ubytko a cestovko a peníze na vstupy, dopravu, jídlo, bla, bla bla.... A protože jsme přece jenom pořád studentíci, kteří mají vztah na dálku, a tak o víkendech místo na brigádě pracujou na krásném vztahu, rozhodla jsem se, že Barcelona pro nás bude už tak celkem velký výdaj. A tak se zrodil nápad, že vyrazíme někam do Čech!

Já v Čechách skoro nikde nebyla, kdežto přítel ano, takže bylo zpočátku celkem těžký přijít na místo, kam bychom se mohli vydat. Jednoho večera jsem si ale tak scrollovala Bookingem (v případě, že si rezervujete pobyt přes tento odkaz, dostanete 15$ po uplynutí pobytu zpět) a vzpomínala na starý časy, až jsem se nějak proklikala k Českýmu Krumlovu.


Všechno mi bylo najednou jasný a další den jsem už všechno konzultovala s kamarádkama, mamkou a hned další den pak byl pobyt náš. 

Apartmán Pod Kamenem mě naprosto uhranul svým jednoduchým, přesto krásným designem, skvělým hodnocením a super cenou. Menší nevýhodou bylo jen to, že se nacházel na severním okraji města, což se pak ukázalo býti celkem výhodné, protože jsme měli jak centrum, tak nákupy v docházkové vzdálenosti!



Zbývalo už jen vyřešit dopravu. V lednu jsem si původně myslela, že už budu mít řidičák, a že nás do Krumlova hodím autem. Chyba lávky, do řidičáku mi zbývají ještě 2 jízdy (pomoooc), a tak jsem koupila jízdenky od RegioJetu, který nás do našeho hnízdečka lásky hodil asi za 3 hodinky, a bylo.

Nyní už jenom zbývalo vydržet do března, abych dáreček předala, a pak do května, když jsme konečně mohli vyjet. Den D přišel zanedlouho a my mohli vyrazit. ♥

V Krumlově nás ubytovala úplně úžasná paní hostitelka, všechno nám ochotně ukázala a pak nás nechala užít si ten vzrušující pocit, kdy jste na nějakém novém, pěkném místě a chcete z něj poznat úplně všecko! V kuchyni na nás čekala plně vybavená minilednička se sýrem, uzeninama, vajíčkama, džusem a jogurtama... a na lince pak čekalo ovoce a pečivo. Sobotní snídaně jsem se prostě nemohla dočkat a takhle pak vypadala:


A protože je tohle pořád blog o zdravém jídle a zdravém životním stylu spíše než o samotném cestování, určitě vám musím popsat, co dobrého jsem si vlastně dala. :D Řekla jsem si, že nám náš víkend nic nezkazí, a tak jsem z hlavy na chvilku vypustila řešení toho, co jím, a prostě si dopřávala. Tohle bylo kupříkladu starý dobrý jahodový müsli od Emca s 5% Milko řeckým jogurtem a jahodama. ♥ Müsli bylo sladký jak prase, ale jednou za čas proč ne! Abych si to ještě víc odůvodnila, tak ten den jsme našlapali celkem 17 kilometrů... :)

A pak následovala procházka městem. K vidění toho bylo opravdu spoustu! My vstávali asi v 9 a vycházeli krátce po 10. Chtěli jsme si prostě udělat super ráno a městečko si obejít spíš pro požitek a nasátí atmosféry, a to se taky povedlo. :)

Naše cesta začala u Budějovické brány, kterou jsme vstoupili do města.



Přes městečko jsme pokračovali dál na zámek a hrad Český Krumlov, který je po Pražském hradě snad 2. nebo 3. největší v České republice... úchvatná podívaná.





Výhled z jednoho malého balkónku z hlavní chodby hradu byl opravdu dechberoucí.


Hrad měl několik krásných nádvoří, a tak nám nebylo ani tolik líto, že jsme nešli dovnitř.




Dále jsme pak pokračovali do zámecké zahrady, kde volně pobíhaly veverky a doslova lítaly po stromech. :D





Poté jsme se rozhodli pokračovat dále do města a pomaličku na oběd. Plášťový most byl další famózní památkou, která nás zaujala.


A takhle pak pokračovala procházka městem se zastávkou na obídek, který jsme si nakonec dali v Travellers' restaurant, která byla přidružená k Traveller's hostel (nebo si to aspoň myslím). Restaurace nabízela cenově přijatelné jídlo, což byl v centru opravdový zázrak! Já si dala kuskus se zeleninou a sýrkem, hovězí vývar s játrovým knedlíčkem a ovocný čaj (vše na 1*) a přítel špagety Aglio Olio, které byly spíše takovou českou low-cost verzí původního pokrmu. I když nás přítelovo jídlo úplně nezaujalo, určitě bych vám ale doporučovala tam zaskočit, protože je to rozhodně zajímavé místo s fajn personálem a zajímavou nabídkou jídel za super cenu - česká kuchyně tam vypadala opravdu dobře a prostředí hospůdky taky. :)














No a pak už následovalo jenom nakupování dobrot na večer, sektík, skvělá večeře a parádně strávený den v Českém Krumlově byl bohužel za námi.

Město jako takové skýtá možnost zkusit si kvantum nejrůznějších aktivit - přes sjíždení Vltavy v kánoích a vorech, aquazorbing, romantické plavby na vorech či gondolách, výlety na koloběžkách či kolech do nejbližšího okolí, projížďky na koních, až po návštěvy nejrůznějších muzeí, kina či městského divadla a místního pivovaru.

My si náš pobyt opravdu moc užili a já se už nemůžu dočkat, až se do Krumlova zase někdy vrátíme. ♥

Jedinou věcí, která mi celkem dosti vadila, bylo to, jak se v centru snažil skoro každý vydělávat na turistech (kterých bylo v Krumlově opravdu požehnaně). Ceny v restauracích byly pochopitelně "trošku" nadnesené, a tak odpovídaly takovému pražskému levelu. 230 Kč za řecký salát, který by nám byl sice naservírován s výhledem na Vltavu, nám přišlo prostě moc. O minutkách, obecně české kuchyni či těstovinách nemluvě. Z celého srdce ale doufám, že se díky stále se rozvíjejícímu turismu mají Krumlováci jen a jen lépe!


Tak se mějte krásně a u dalšího zdravého receptu brzy na viděnou. :)

Komentáře