Hruškové tiramisu ♥

Ahojky všichni!

Všem vám přeji nádherný a teplý pátek, konečně jsme se dočkali! Já jsem ho dneska začala s expresní perníkovou ovesnou kaší, kterou najdete na konci článku. :) Chtěla jsem něco pořádného do břicha, protože mě čeká náročný den, tak uvidíme, jak se s ním poperu, ale moje motivace je silná - na konci dne totiž čeká VÍKEND!
A co máte v plánu? Pojedete s rodinou na kola, chystáte se se svou spřízněnou duší na romantický víkend nebo budete pracovat na své krásné zahrádce či si jen užívat sluníčka a teplíčka? :) Určitě dejte vědět, moc mě to totiž zajímá!! ♥ V neděli se s rodičema (možná) chystáme na běh pro psí útulky, který se bude konat ve Stromovce, tak určitě taky doražte (odkazd na akci ZDE)! To slovíčko možná je tam proto, že naši o tom ještě neví, chichichi...

No a zpátky k dnešnímu receptu. :) Dneska se bude jednat o hruškové tiramisu, které jsem se snažila udělat úplně bez přidaného cukru, ale nakonec jsem do náplně přidala trochu javoráčku. Kdybyste tam ani tu trošku javoráčku nechtěli, můžete ho nahradit další zralou hruškou, určitě není problém! :)
Tiramisu jsem nakonec dělala do dortové formy o průměru 18cm, takže se jedná o takový mini dortík, který by byl super třeba na nějakou menší oslavičku nebo jako takové to osvěžení ke kávičce. :) Formu jsem koupila v Lidlu, stála mě max 200kč a nemůžu si ji vynachválit! Mandle, které jsou součástí korpusu a dodávají dortu takovou lehkou chuť, jsem výhodně koupila na stránce, na jejíž odkaz máte už teď v ingrediencích, tak se určitě mrkněte, protože nakupovat oříšky přes net se PROSTĚ VYPLATÍ (Horst Fuchs by na mě teď byl určitě pyšnej, haha!).
Doufám, že se vám recept bude líbit, že ho vyzkoušíte, a že mi dáte vědět! Jinak se chystám trošičku přetvořit blog - přidat k receptům i recenze (ať už na zdravé potraviny, akce nebo cokoliv, co souvisí se zdravým životním stylem), cestovatelské články a tipy, motivační články, ale také možnost objednat si svůj fitness dort ode mě!!! Takže se určitě máte na co těšit... :)



Na lehounký hruškový tiramisu dortík (18cm) budeme potřebovat:

Korpus:
* 40g mletých ovesných vloček
* 40g mletých mandlí (za skvělou cenu seženete ZDE!)
* 1 hruška (čim vyzrálejší, tím lepší!)
* 1 vajíčko
* 1 lžíce kávy, 1 lžička skořice

Náplň:
* 2 polotučné tvarohy
* 1 lžíce javoráčku (nebo 1 hruška pro verzi bez přid. cukru)
* želatina (použila jsem 2 balíčky čirého Dort-želé od dr. Oetkera)
* kakao na posypání


Postup je velmi jednoduchý. Předehřejeme si troubu na 180°C a v míse si smícháme všechny suché ingredience na korpus - mleté ovesné vločky, mleté mandličky, skořici a kávu (tu doporučuji pro lepší rozmělnění přidat ke hrušce a vajíčku do smoothie mixéru).


Poté si nakrájíme hrušku na kostičky, které přendáme do smoothie mixéru a umixujeme spolu s 1 vajíčkem. Hrušku neloupeme, protože šlupka je plná vlákniny a vitamínů a ve smoothie makeru se dobře rozmixuje. Vznikne nám jemná zelená tekutina, kterou přidáme do suché směsi a dobře promícháme.


Jasně, vzniklá směs nebude vypadat moc reprezentativně, ale počkejte na výsledek! ♥
Nyní si můžeme vyslat dno dortové formy pečicím papírem. Okraje doporučuji vymazat máslem nebo jiným kvalitním tukem, aby se nám těsto zbytečně nepřipeklo. Pak už jen zbývá přemístit směs na korpus do formy, hezky uhladit a péct asi na 30 minutek (25-35 dle trouby).


Po upečení a vychladnutí korpusu můžeme připravit tvarohovou náplň. Pokud máte rádi intenzivní kávovou chuť, určitě můžete uvařit ještě 1 malé kafčo a korpus s ním pomazat, tak dosáhnete nejen kávové chuti, ale i typického tiramisuového prosaku.
V míse si smícháme 2 tvarohy s 1 lžící javoráčku/1 rozmixovanou hruškou a dobře promícháme. Náplň pak přendáme do kastrůlku, přisypeme 2 čiré dort-želé a za stálého míchání zahříváme. Jakmile se z tvarohu začne dělat pevnější krém, vylijeme ho na korpus a uhladíme. 

Já používala dort-želé, protože jsme žádné jiné zrovna neměli, ale vy určitě můžete použít 100% vepřovou želatinu (ta narozdíl od dort-želé neobsahuje cukr) nebo třeba agar, záleží na vás. S želatinami ani se ztužovači nemám moc zkušeností, takže budu moct ráda, když byste mi třeba nějakou osvědčenou do studených krémů doporučili.. :)

Nyní už zbývá jen dort zasypat kakaem a dát chladit. 


Já ho před podáváním ještě dozdobila borůvkami, 2 kostičkami 81% čokolády z Lidlu a troškou strouhaného kokosu. Vaší kreativitě se ale meze nekladou, a tak ho určitě dozdobte podle toho, co chutná vám! :) Výborně by nahoře vypadaly určitě malé kostičky čokolády nebo tvarohové bobíky s mátou.



Mějte se všichni moc krásně, užívejte sluníčka a makejte na sobě dál, léto už se nám nezadržitelně blíží!!! ♥


PS tohle je moje dnešní snídaňka - perníková ovesná s banánem, chia, oříšky a kokosem. :) Ňamka!


S láskou
KateFit29. ♥

Komentáře