Štíhlý guláš s bramborami

Ahojky všichni fitnessáčci!

Včera jsme se s holkama zúčastnily SPARTAN WORKOUT TOUR v Praze a bylo to naprosto úžasný... moje obavy byly zbytečný, užila jsem si to na 100 % a díky síle ostatních lidí jsem překonala sama sebe a taky svoje limity... více už ale v následujícím článku, který chystám jako takové menší ohlídnutí nebo recenzi pro ty, kteří by mohli tápat tak jako já předtím... řeknu vám, tohle byla akce, na kterou snad do konce svýho života už nezapomenu a jestli si nejste jisti sami sebou, jestli byste to zvládli, ale přesto byste chtěli jít, tak poslechněte své srdce a jděte... ♥

Dneska si ukážeme recept ze série "Zdravější verze". :) V té se chystám publikovat zdravější alternativy českých hlavních jídel, které doma spoustu z nás moc rádo vaří nebo si je moc rádo dává třeba u svých babiček na venkově. Co si ale budeme povídat, mnohdy to jsou jídla dost tučná a často zahušťovaná, a tak na tom v téhle sérii zapracujeme.
I když se snažíme cvičit, lépe jíst a dodržovat "režim", tak se v našem okolí (nebo dokonce i domácnosti) můžou najít lidé, kterým naše zdravé jídlo nesedí (dost často jenom proto, že mají předsudky, které jím říkají, že zdravé = hnusné). Mnohdy to můžou být naši životní partneři (kteří fakt nechápou, na co jsou ty "čija semínka" dobrý), rodiče nebo i naše děti. U těch bych se ráda na chvilinku zastavila.
I když svoje děti nemám, a tak trošku jsem sama ještě pořád dítě, tak bych moc ráda zmínila potřebu vést děti ke zdravějšímu životnímu stylu. Až do svých 13 jsem byla tlusťoučká a když se teďka ohlédnu zpátky za tím, kolik zbytečnýho trápení mi to způsobilo a jak moc mi to vzalo sebevědomí, tak si myslím, že čím méně dětí tohle zažije, tím lépe. Ukažme těm našim drobečkům (ale i všem, kteří nám nevěří a snaží se nás shazovat), že zdravé nerovná se nedobré. Zdravé jde totiž ruku v ruce s dobré jako třeba modrá a obloha! :) A proto jsem se v nejbližší době rozhodla vytvořit další sérii, a to "Hravě a zdravě pro děti"! Rodičové, určitě se máte na co těšit.. ♥


Na 2 porce budeme potřebovat:

* 400g krůtího masa (kupovala jsem přímo krůtí kostky z Lidlu)
* 2 střední cibule
* 500g brambor s pěknou šlupkou
* mletou papriku, sušený česnek, sůl, pepř (nebo gulášové koření)
* trošku másla na osmahnutí cibulky


Do velkého hrnce si dáme vařit vodu, kterou dobře osolíme. Mezitím si umyjeme brambory ve šlupce a vhodíme je do hrnce. Vaříme dle instrukcí na obale nebo tak dlouho, aby když bramboru napíchneme na nůž, sjela lehce dolů.
Cibulku si nakrájíme najemno a na trošce kvalitního tuku (používám máslo) a smažíme dozlatova.



Přilijeme trochu vroucí vody tak, aby byla cibulka mírně ponořená a rozvařujeme. Jakmile se nám vyvaří všechna voda, je čas přidat na kostičky nakrájené krůtí maso. To necháme zatáhnout, poté ho dobře osolíme a opepříme, mletou papriku přidáváme až těsně před podlitím, aby nám nezhořkla. Maso podlijeme vroucí vodou tak, aby bylo ponořené a necháme vyvářet. Tento postup opakujeme ještě jednou a množství sosu si regulujeme podle chuti - někdo má rád guláš tekutější, někdo řidší. Nezahušťujeme, ale pokud bychom chtěli omáčky více, můžeme kromě vody přidat i trochu celozrnné mouky, rýžové mouky nebo hrašky (ta by se ale měla déle provářet).



Nyní už jen zbývá stáhnout brambory ze slupky (já si na nich pochutnávám ve slupce, takže tento krok přeskakuji), přendat je na talíř, trošku pokrájet a zalít gulášem. Posypat ho můžeme čerstvě nakrájenou cibulí, kterou jsme doma zrovna neměli, a tak jsem ho dozdobila alespoň 1 lžící bílého jogurtu s bylinkami a chuť byla naprosto úžasná! :) Určitě doporučuji vyzkoušet.



Doufám, že se vám recept bude líbit, a že když ho zkusíte, tak se povede.. :) zdravě jde i hravě a hlavně chutně!
Mějte se moc krásně a užijte si nádhernou neděli,
s láskou vaše



Komentáře