Kakaové chia řezy s tvarohovým krémem ♥

Ahojky všichni fitnessáčci!

Všem vám přeji nádherný víkend! Konečně je tady pátek... můj nejoblíbenější den týdne, kdy jsem naprosto lazy a užívám si jeho každou minutu, protože vím, že se chystají 2 dny rajského klidu bez vstávání, dny plné činností, které miluji a které dělám nejraději.
No a když už jsme u toho nevstávání o víkendu a činnostech, které miluji, víte, co mě zítra čeká? Asi před měsícem jsem holkám kejvla na to, že společně půjdeme na SPARTAN workout tour v Praze. "Haha, 5 kilásků, to se zmákne, pak si dáme tabatu, možná si vyzkoušíme nějaký překážky," říkala si Kačka v klidu až do dnešního rána. To se pak totiž dozvěděla, že z těch plánovanejch 5 se stane AŽ 8!! A že jsou šplh na laně (ze kterýho měla na základce 5) a ručkování povinné disciplíny. A že má pršet a bejt asi 5°C. To už jí ten úsměv mírně povadl a zachvátil ji příšerný strach.
"Totálně se tam ztrapnim. 8 kiláků neuběhnu, tolik jsem nenaběhala snad za celej život... ty vo*e, mně se tam nechce... to bude hrůza," naříkala.
Těhle vnitřních hlasů jsem se nemohla celej den zbavit, až jsem šla do gymu, kde jsem si totálně pročistila hlavu, vzchopila se a řekla si, že sakra nejsem žádný máslo, abych to nedala.
"Přece nechodim cvičit 5x tejdně jenom proto, abych vypadala dobře, ale abych taky něco zvládla, ne? Je to jenom 8x1 kilometr, tabata bude přece skvělá a bude tam i workshop o zdravý výživě. A když se mi nebudou ty disciplíny dařit, tak je prostě dělat nebudu, ale zkusim je. ZKUSIM. PŘEKONÁM SE. VYJDU ZE SVÝ KOMFORTNÍ ZÓNY. MÁM NA TO. JDU DO TOHO. A docela se na to i těšim..." no a i když jsem pořád trošku nervózní, došlo mi, že vlastně nemám proč. No tak se tam ztrapnim, nevylezu na provazu, no a co. Nebo neuběhnu 8 kiláků, no a co. Ale zkusim to, půjdu do toho a budu to dělat PRO SEBE a PRO VÁS. Protože chci, protože na to mám, protože prostě musim a nehodlám zklamat sama sebe ani ostatní holky, které do toho taky jdou. Sakra jo! Zejtra to tam zničim za nás všechny, co nikdy neběhali...
PS tohle je možná poslední recept ode mě, takže si ho užijte, určitě ho vyzkoušejte a mějte nááádherný víkend! Snažila jsem se ho udělat naprosto bez přidaného cukru, to se mi nakonec povedlo u korpusu, který je slazený jen ovocem ( a chutná to fakt peckově!) a v tvarohové náplni je trošičku javorového sirupu. :) Na internetu jsem našla super stránku s levnějšíma zdravejma potravinama, tak jsem vám ji hodila k ingrediencím! :) Určitě tam mrkněte na levné mandle. Teď to tu jdu sepsat, pak si nařídím budíka na 6 ráno, pořádně se vyspim a zejtra se překonám!!

PS2 jestli se taky chystáte, tak vám držim palečky a určitě se s vámi ráda setkám tam! ♥



Na 1 menší plech chia řezů budeme potřebovat:

Korpus:
* 1 hrnek celozrnné mouky (volím žitnou)
* 1/2 hrnku máku a 1/2 hrnku chia semínek (levně ZDE)
* 1/2 hrnku kokosu
* kakao, špetka kyp. prášku do perníku
* 1 jablko
* šťáva ze 2 pomíků
* 18 datlí
* hrnek vody
* 4 vajíčka (odděleně)

Tvarohová náplň:
* 2 nízkotučné tvarohy
* 4 lžičky javorového sirupu
* 2 lžičky chia semínek, 2 lžičky kokosu


Začneme tím, že si datle zalijeme vařicí vodou tak, aby byly ponořené a necháme zhruba 10 minut louhovat, aby krásně povolily. Mezitím si vymačkáme šťávu ze 2 pomerančů, jablko si oloupeme a nakrájíme na kostičky. Všechno ovoce pak přemístíme do mixéru a umixujeme hladké smoothie (pokud máme menší mixér a bojíme se do něj dát datle, tak je doporučuji dát den předem namočit, a pak to půjde jako po másle:)). Troubu si už teď můžeme předehřát na 180°C.
U vajíček si oddělíme bílky od žloutků. Z bílků vyšleháme tuhý sníh, ke žloutkům přidáme ovocné smoothie a všechny suché ingredience na korpus - chia, mák, kokos, celozrnnou mouku, kakao a kypř. prášek do perníku. Dobře promícháme a přidáme hrnek vody.



Následně do směsi jemně a po kouskách vmícháme sníh a přelijeme těsto na plech. Já mám menší silikonovou formu, kterou nemusím ničím vymazávat ani vystýlat, takže určitě doporučuji! Jestliže budete péct jinak, určitě použijte pečicí papír. Těsto pečeme 35-40 minut.


Po upečení bude těsto velmi vláčné až mokré, takže se nebojte, že by nebylo dopečené a nechte ho vychladnout. Mezitím si připravíme krém.
Ten bude hned - v míse si smícháme 2 tvarohy se 4 lžičkami javoráčku a přidáme chia semínka a kokos (pro obzvláštnění, nemusí nutně být :)).


Nyní už jen zbývá těsto opatrně rozříznout napůl a prohodit pláty - ten dolní, rovný bude horním dílem, který položíme na krém a ten původně na vrchu dáme dospod, protože hořejšek musí být hezky hladký, aby se dal zdobit. Naplníme krémem a dáme alespoň na 2 hodinky chladit, aby se chutě propojily.


Po vytáhnutí z ledničky ořežeme okraje a já si buchtu rozdělím na 9 řezů. Ty pak ozdobím mandlovým máslem, ovesnými srdíčky, lesním ovocem, kokosem, kokosovými chipsy a vlastně čímkoli, co mě napadne. :) Skvěle by nahoře určitě chutnaly i jahody nebo maliny s čokoládou! Vaší představivosti se meze nekladou...




Každý řez je tak trochu originál a to mě na nich nesmírně baví!
Doufám, že řezy vyzkoušíte, že vám budou chutnat, a že se s nimi pochlubíte buď na mé FB stránce nebo třeba tady pod receptem. :) Chutově mi připomínají Míša dort nebo Kinder mléčný řez, takže si myslím, že budou skvělou volbou pro malé strávníky!
Mějte se moc krásně a příště se můžete těšit na ŠTÍHLÝ GULÁŠ. ♥
Mám vás ráda,
vaše (skoro) SPARTANka


Komentáře