PŘEŽILA JSEM SPARTAN WORKOUT!

Ahojky všichni fitnesááčci! ♥

Jak už určitě z blogu nebo Facebooku víte, v sobotu 6.5.2017 jsem se zúčastnila Spartan WORKOUT TOUR v Praze, který jsem navštívila i s mými krásnými přítelkyněmi, které uvidíte na konci tohoto článku! ♥
Rozhodla jsem se, že se vám o téhle akci rozepíšu trochu víc, protože toho ve mne spoustu zanechala a rozhodně mi toho i hodně dala...
Jestli jste někdy přemýšleli nebo přemýšlíte, že byste se zúčastnili, tady je to správné místo, kde byste se mohli dozvědět o workoutu něco víc z pohledu účastníka. Abyste z něj ale dostali co nejvíc, rozdělím ho do několika částí:

1. Obecně o akci
2. Moje zkušenosti a očekávání před
3. Jak to všechno probíhalo
4. Moje postřehy a doporučení
5. Závěrečné zhodnocení

PS vidíte ten výraz? To mi zrovna docházelo, jak moc hluboko v pr...opasti jsem, a že v těch Modřanech asi vypustim duši! Nakonec to bylo ale skvělý a všechny jsme si to moc užily... ♥

zdroj obrázku: Spartan Race Czech Republic

1. Obecně o akci

Spartan Workout Tour je série tréninkových akcí, kterou pořádá Spartan Race Czech Republic. Akce je určená všem výkonnostním skupinám - začátečníkům, pokročilým i špičkám, a je pořádaná v různých městech po ČR (Praha, Liberec, Havířov, České Budějovice, Plzeň, Brno). Kapacita je omezená - na akci se dostane 300-500 účastníků, kteří se sami rozdělí do výše uvedených výkonnostních skupin, které pak cvičí celý den spolu a mají rozdílné tréninkové plány. Workout je celodenní - začíná kolem 9 ráno a končí odpoledne - a je rozdělen do 4 bloků: výběhu se cvičením (5-10km dle výkon. skup.), intervalového tréninku (různá intenzita a délka podle skupiny), Spartan jógy (ta je společná), Spartan výzev (ty jsou taky společné a můžete si tam vyzkoušet Spartan překážky nebo zazávodit v různých disciplínách o lístky na Race). Cvičí se pod dohledem kvalifikovaných trenérů a Spartan training groups. Součástí vstupného, které činí 275kč, je i vlastní Workout tričko, silikonový náramek, pojištění, drobné občerstvení (ovoce a müsli tyčinky) a pitný režim. My jsme v rámci naší skupiny mohli absolvovat i přednášku o zdravé výživě, která měla taktéž omezenou kapacitu (30-50 míst).

Fotka uživatele Spartan Race Czech Republic.
Dámy a pánové, toto je Kája! (@peteroka) <3 Zdroj obrázku: Spartan Race Czech Republic

2. Moje fyzička a očekávání před

No, s fyzičkou to už bude trošku jiná kávička. :D Abych se přiznala, tak běh mi nikdy nic moc neříkal, ale asi 2 roky zpět jsem běhávávala 2x týdně zhruba 4 kilometry. To bylo na mojí fyzičce hodně znát, můj nejdelší běh byl asi 6,5kilometrový, ale potom mě ta běhací éra nějak přešla (objevila jsem revoluční pilates a dala sbohem kardiu!) a od té doby jsem neběhala... takže jsem natrénováno vůbec neměla. Na internetu bylo původně napsáno, že poběžíme 5km a až den předem jsme zjistili, že vlastně poběžíme 7... co si budem povídat, zmocnila se mě totální panika, protože jsem si říkala, že tolik v životě neuběhnu, že jsem tolik ani nikdy neuběhla a nevěděla jsem, co s nervama. Něco vám ale řeknu: síla davu je neuvěřitelná, a tak když jsem viděla ostatní, s jakou vervou do toho šli, a že každej jel svým tempem, ale POŘÁD pokračoval, šla jsem do toho taky a nakonec z toho byl super běh prokládaný různými cviky jako dřepy, prkna, žabičky, atd., atd. Občas jsme se s holkami držely vzadu, občas vepředu nebo veprostřed, ale běželo se krásně!
S HIIT tréninkem jsem se setkala už předtím, od minulého března totiž chodím do posilky, kde se ho občas snažím zařadit, takže to jsem si říkala, že bude v pohodě a taky bylo! :) Trénink byl hlavně o angličácích, dřepech, horolezcích a výpadech, takže kdo posilujete s vlastní vahou doma či v posilce, nebo třeba chodíte na skupinové lekce jako třeba TRX nebo CrossFit, tak se rozhodně nemusíte ničeho bát! :) Rozhodně se ale nebojte ani vy, kteří trénujete s trenéry přes YouTube, jako třeba s Jillian Michaels, Cassey Ho, ZuzkaLight nebo Bob Harper!
Na Spartan jógu jsem se moc těšila. Byly doby, kdy jsem byla fakt krásně ohebná (pilates). S posilkou je to teďka horší, ale i tak jsem se krásně protáhla a bylo mi moc příjemně, takže určitě doporučuji všem!
U jednotlivých disciplín mi bylo jasné, že to asi úplně moc nepůjde a takyže nešlo, ale mám radost, že jsem dokázala alespoň převrátit pneumatiku a přejít po laně bez spadnutí. :) Víc o disciplínách ve 3. bodě.



Ulisaná, zpocená, unavená, ale šťastná, že převrátila pneumatiku! :D

3. Jak to všechno probíhalo

Ráno jsme se s holkami dopravila na místo konání. To bylo dobře označeno a jelo s námi i pár lidí, takže jsme dobře věděly, kam máme jít! :D
Speciálně pro tuto akci pořadatelé postavili menší areálek s podiem, úschovnou (zdarma!!), registračním stánkem, občerstvovacím stánkem, stánkem partnerů a jednotlivými disciplínami. K dispozici jsme měli samozřejme i toytoyky.
S sebou jsme si přinely tzv. "reversy" (papíry, kterými jsme potvrdily, že za sebe přebíráme plnou zodpovědnost a souhlasíme s podmínkami), které byly o to důležitější, protože nám ještě nebylo 18, takže nám je museli podepsat i rodiče. Co tak ale vím, tak tam byly i nějaké k dispozici, takže kdyby se vám náhodou stalo, že je zapomenete, tak nejste ztraceni! Pomocí reversů jsme se registrovaly a obdržely náramek, tričko příslušné velikosti a pásku, která určovala, v jakém týmu budeme trénovat (byly jsme ve Sprintu = začátečnících).
Na FB bylo řečeno, že bychom měli mít svá trička počas první části tréninku na sobě, tak jsme si je po vzoru ostatních oblíkly a konečně jsme se cítily být jednou ze Spartanek. :) Pak už jsme se jen naposledy napily, došly zkouknout stav toytoyek a svěřily svoje batožiny úschovně, která nic nestála, lalalala! Kája (ta krásná blondýnka nahoře!) si s sebou původně vzala mobil a pak se s ním radši vracela, protože o něj měla strach. Občas jsme se při tréninku váleli po zemi nebo hopsali, takže si myslím, že udělala dobře.
Potom jsme byli vyzváni, abychom si našli místečko na plácku před podiem a začínala společná rozcvička. Energickou muziku nám pouštěl dokonce DJ, takže se cvičilo krásně, i když nás trenéři na začátku trošičku přizabili angličákama na písničku "Bring Sally up, Bring Sally down". Všichni se zdáli jako super týpci, po rozcvičce si nás přerozdělili do skupin a vyrazili s námi na běh.
Ten byl v terénu, běželi jsme kolem Vltavy. V průběhu jsme zastavili asi 4-5x a cvičili. Trenéři nás celou dobu motivovali, hecovali a pomáhali, když někdo dělal něco tak, že by se mohl zranit. Součástí běhu byla i projížďka po zádech partnera nebo nepovinná procházka ve Vltavě, což mi přišlo hustý, ale při představě, že pak jsem v mokrejch botech a ponožkách celej den, jsem se radši držela zpátky. :) Výběh trval asi hodinku a byla to sranda, všude panovala parádní nálada a na ten pocit, kdy nám jeden z trenérů řekl, že jsme zvládli sedmičku, a že jsme byli super, byl k nezaplacení...
Po běhu už bylo přichystané občerstvení - jablka, banány a müsli tyčinky, z pití byla k dispozici voda. Na občerstvovací stánek jsme se hladově vrhli všichni najednou, a i tak zbylo dost i pro ostatní skupiny na celý den. Čekala nás menší přestávka a kdo chtěl, mohl jít na přednášku o zdravé stravě.
Na tu jsme samozřejmě šly. :D Byla naprosto super, bavili jsme se o před a po tréninkovym jídle, detoxech, suplementech a prostor byl i pro naše otázky. Výživová poradkyně a cyklistka Blanička byla prostě úžasná!
Po přednášce byl čas na HIIT, který měl 2 okruhy a každý z nich se skládal z 15 cviků. Na cvik jsme měli, tuším, asi 30-40 vteřin a na přestávku tak 10-20, takže to byla parádička. Při téhle části dne vznikaly ty nejbizarnější fotky, přátelé (ty ale naštěstí zatím nejsou na FB)... :D
Po tréninku, který trval asi 30 minut, byla pauzička na oběd. Každá z holek si přinesla něco dobrého, konkrétně já jsem měla proteinové wafle s bílým jogurtem. Akce ale byla přímo u lodní restaurace, takže ten, kdo si nepřinesl svůj oběd, hlady rozhodně neumřel. :) Zde se můžete podívat na jednu cpací fotku (doufám, že mě holky nesní :D):

Vlevo Zuzanka (@zuzanatalasova), veprostřed Tinka (@tina_kititi) a vpravo já - největší žrout výpravy (@KateFit29)

Po vydatném obědě jsme měli čas na ozkoušení spartanovských disciplín. K dispozici byl šplh na laně (!!!!), stahování závaží pomocí kladky dolů, ručkovací ring (multiring), hod oštěpem na cíl, balanční přechod přes pásku, převracení pneumatik a Olympus (zkosená stěna s hladkým povrchem, kterou musíte přejít z jedné struny na druhou pomocí krátkých řetězů, co slouží jako držátka a jsou na stěně nad ní).

Fotka uživatele Spartan Race Czech Republic.
Ručkovací multiring, zdroj obrázku: Spartan Race Czech Republic

Fotka uživatele Spartan Race Czech Republic.
Olympus, zdroj obrázku: Spartan Race Czech Republic

Zkusily jsme si nakonec všechno a musím konstatovat, že jsem se trošku zklamala u ručkování, protože jsem se dostala asi jenom ke 2. nebo 3. šprclince a dál ne. No co, musim trénovat! Šplh byl pro mě jasnej, ten doteď nechápu, ale jednou ho pokořim! Ostatní disciplíny jsem zkoušela spíš ze zvědavosti a pneumatika mě opravdu zaujala, to jste mohli vidět na obrázcích nahoře... :D
Po vyzkoušení jednotlivých disciplín jsme se mohli registrovat do soutěží, které se konaly v některých disciplínách + třeba ve sprintu a angličácích. Tinku jsme nakonec donutily běžet i přes její nevoli a dobře jsme udělaly, protože se stala absolutní vítězkou žen! Zuzanka pak dopadla na krásném 3. místě a obě holky si krom diplomu odnesly i hezké ceny - lístek na jakýkoliv Race a lístek na jakýkoliv Workout.
Na závěr jsme si střihly jógu s krásnou a příjemnou jógínkou, která nás dokázala parádně protáhnout, a čas byl bohužel pomalu u konce.
Po józe jsme se všichni společně vyfotili, rozloučili, někdo si nabral ještě jídlo na cestu (ehm, já) a mohlo se jít spokojeně domů.
Celý tenhle den byl plný motivace a skvělý nálady a můžu vám říct, že ten pocit PO byl naprosto famózní...

4. Moje postřehy a doporučení

Počítejte s tím, že se zašpiníte a zapotíte, proto bych nedoporučovala brát s sebou ty nejnovější a nejdražší běžecký boty a oblečení, co vlastníte.
S sebou bych vám ale určitě doporučila vzít něco na převlečení - čisté tričko, popř. kalhoty nebo i mikču, abyste pak nemuseli celí zpocení a špinaví jet domů, dost jsme se váleli po zemi, která ten den byla promočená od dešťů. Počásko v den akce ale naštěstí vyšlo skvěle! :)
Ráno se najezte fakt pořádně. Já si dala proteinovou ovesnou kaši s banánem a můžu vám říct, že jsem moc ráda, že jsem tak udělala. Při představě, že bych si měla bývala dát třeba jenom banán s jogurtem, bych byla asi dead a ještě k tomu dóst mrzutá!
Rozhodně se nechejte vyfotit na památku!
Vyzkoušejte si všechny překážky. Protože prostě jo... budete tak vědět, jak na tom jste se silama, popř. co ještě do opravdovýho závodu vyladit.

5. Závěrečné zhodnocení: *****

Na závěr bych chtěla říci, že celá akce probíhala úplně parádně, a že rozhodně nelituji, že jsem do toho šla! Všichni byli super milí a ochotní (jak pořadatelé, tak lidi kolem), organizace byla parádní, program se mi líbil moc a cena 275kč mi za to, co jsme dostali, přišla naprosto adekvátní.Jestliže toužíte zažít něco nového, najít ztracenou motivaci nebo dodat trošku adrenalinu do žil a potkat nové přátele, určitě vám z celého srdce doporučuji na akci zajít.
Mně totálně namotivovala k tomu, abych se hejbala i jinak, než jenom v posilovně s činkama, abych to nikdy nevzdávala a abych se nebála trošku víc jíst, protože jsem přece sportovec. Řeknu vám, že za "sportovce" mně neoznačil nikdo za celej můj život, to až tahle akce, která toho ve mně spoustu zanechala. Nevěřili byste mi, jak moc mě to potěšilo a zahřálo u srdce. Někdo, kdo se pár let zpátky pravidelně hejbal jenom od ledničky k počítači a měl 78 kilo, byl přijat ostatníma borcema, který se svym tělem provedli famózní věci.

Zuzka, Kája, já, Tinka, Kačka (@katka_bu)- naše výprava <3 
Nyní už vím, že na to mám, a že příští rok se musim bezpodmínečně přihlásit na opravdovej závod...


PS když ti život nadělí citróny, přidej sůl a udělej si tequillu...


Komentáře